FAQ
- Home
- FAQ
Algemene vragen
Onder een ontruiming verstaan wij het leeghalen van een pand. Daarbij verwijderen wij alle losse dingen in het pand. Vast tapijt, tegels of een keuken vallen dan ook niet tot het geen wat wij in eerste instantie ontruimen. Daarentegen kunt u altijd een extra dienst aanvragen zoals het verwijderen van de keuken of het tapijt.
Wij sturen u een offerte toe binnen 24 uur na de bezichtiging. In sommige situaties is het ook mogelijk om foto’s toe te sturen waarop wij de offerte kunnen baseren. Ook dan heeft u uiterlijk binnen 24 uur een offerte van ons ontvangen.
In eerste instantie willen wij zo snel mogelijk een beeld krijgen van de klus. Hierop kunnen wij u de beste offerte op maat toesturen. De inboedel is een grote factor in de prijs van de ontruiming. Wij willen graag zo specifiek mogelijk weten wat wij moeten ontruimen. Afhankelijk van de grootte van de klus duurt de bezichtiging tussen de 15 en 45 minuten. Wij bieden ook de mogelijkheid tot het toesturen van foto’s van de klus. Als de foto’s van een degelijke kwaliteit zijn en een duidelijk beeld geven van de klus ontvangt u op basis daarvan een offerte.
Neem hierover gerust contact met ons op via de contactgegevens op de contactpagina. Wij staan u graag te woord.
Vragen over de ontruiming
De prijs van een ontruiming kan enorm verschillen, want geen enkele ontruiming is hetzelfde. In het geval van een kleine ontruiming moet je denken aan een bedrag vanaf 450 euro. Een gemiddelde ontruiming begint vanaf 750 euro en een grote vanaf 1000 euro. Lees hier meer over in onze blog.
Voor een duidelijke prijsopgave kunt u altijd een gratis en vrijblijvende offerte aanvragen. Binnen 24 uur ontvangt u van ons de op maat offerte en heeft u het beste inzicht in de prijs.
Een ontruiming kent meerdere fases. Op de werkwijze pagina kunt u overzichtelijk zien hoe wij te werk gaan en waar wij rekening mee houden tijdens de ontruiming.
Een ontruiming heeft geen vaste tijdsduur. Wij leveren het ontruimde altijd op het afgesproken moment aan u op. Afhankelijk van de omvang van de klus spreken we met u af wat de deadline is en wanneer wij zouden kunnen beginnen. Voor een specifieke tijdsindicatie kunt u gerust contact met ons opnemen.
Tijdens de ontruiming hoeft u niet aanwezig te zijn. Voor wij beginnen aan de ontruiming, dient in het begin enkel de eigenaar of rechthebbende aanwezig te zijn. Dit is niet nodig indien wij vooraf de sleutel van het pand hebben ontvangen. Wanneer de ontruiming is voltooid, nemen we weer contact met u op. Dan kunt u langskomen voor een controle rondje door het pand. Blijft u liever thuis? Wij bieden ook de mogelijkheid om u een eindvideo toe te sturen van de klus en de sleutel, in overleg met u, ergens achter te laten.
In eerste instantie worden alle spullen weggebracht of opgehaald door een afvalverwerkingsbedrijf. Wij hebben daarnaast een groot netwerk aan partners. Veel goederen als kleding doneren wij aan deze partners. Spullen die een tweede leven verdienen brengen wij naar kringloopcentra en andere partners. Lees hier meer over op onze partnerpagina.
Vragen over betaling en annulering
Nadat wij met u een prijs zijn overeengekomen ontvangt u een verzoek tot aanbetaling die voor de ontruiming betaald dient te worden. Na de ontruiming ontvangt u een factuur voor het restant van het bedrag. Voor meer informatie kunt u gerust contact opnemen.
Onze factuur kunt u zowel via telebankieren als contant voldoen. Wij maken gebruik van Tikkie! Vooraf vragen wij u van welke betaalmethode u gebruik wilt maken.
Voor het aanbetalingsbedrag rekenen wij 50% van het totale bedrag. Dit geldt voor betalingen via een bankoverschrijving. Indien u contant betaald hoeft u geen aanbetaling te doen. Het factuurbedrag betaald u dan voordat wij met de ontruiming beginnen.
Na akkoord op de offerte hanteren wij een annuleringspercentage van 10% op de totaalprijs van de offerte, vanaf 1 maand voor de uitvoeringsdatum van de ontruiming bedraagt dit percentage 50% van de totaalprijs op de offerte, vanaf 1 week voor de uitvoeringsdatum van de ontruiming bedraagt dit percentage 75% van de totaalprijs op de offerte en vanaf 48 uur voor de uitvoeringsdatum van de ontruiming bedraagt dit percentage 100% van de totaalprijs op de offerte.
- Spoedontruiming mogelijk
- Eén aanspreekpunt
- Flexibel in de planning
- Betrouwbare partners
- Duurzame afvalverwerking

Betrouwbaarheid
PROVK-garantie keurmerk
Om onze kwaliteit te garanderen, werken wij op basis van onderstaand PROVK-garantie keurmerk. Zo weet u waar u op kunt rekenen en leveren wij altijd goed werk voor al onze klanten.
- P: Professionaliteitsgarantie
- R: Recyclegarantie
- O: Ontruimgarantie
- V: Veiligheidsgarantie
- K: Klanttevredenheidsgarantie

- 100% tevredenheidsgarantie
- Professioneel en vakbekwaam
- Heldere communicatie
- Afspraak is afspraak

daarom Ontruimt.nl
Waarom mensen voor ons kiezen
- Samenwerking met landelijke organisaties.
- Milieu bewust afval afvoeren.
- Zeer breed netwerk aan diverse experts.
- Totale ontzorgservice, zodat u echt ontzorgt wordt.
- Boedelruiming in één dag.
- Snel aan het werk! Geen weken wachten.
- Jarenlang ervaring door heel Nederland.
- Persoonlijke service op maat.
- Uw specialist voor sloop- en/of demontage werkzaamheden.
- Service met een glimlach 🙂